corgi_SDiT
Bronze Member
My therapist just recently stated that I have a depersonalization disorder. I do not know what to do. I am young and still in school. And along with already having SI, I have many more things going on
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ask your therapist, or ask AI on this forum; then go back to your therapist for further discussion/support/clarification. I did not tell my therapist that I sought help from AI (anybody else got any suggestions/info/experience re: telling therapists about AI). AI helped me frame the question logically. Therapist apologised and future discussions were more helpful (i.e. I felt better after therapy and not worse). I agree with 'anthony', you need solutions, not labels. For a long time I paid good money to my therapists only to come back home after a session with a head full of 'noise'.I do not know what to do
That is what I thought but I have no idea.I didn't know "depersonalization" was a stand-alone disorder. i thought it was a psych symptom with roots in cultural practices. on the cultural level, most of academia/politics are based on depersonalization. we are depersonalizing every time we try to see another point of view. in psychology, depersonalization is a coping tool which helps us process trauma, etc.
just thinking. . . in my 20th century psychotherapy, it was described as a good thing carried to destructive extremes.
Depersonalization/derealization disorder is in both the ICD-11 (06 - Mental, behavioural or neurodevelopmental disorders -> Dissociative disorders -> 6B66 Depersonalization-derealization disorder) and the DSM-V (300.6 on page 302; pdf page 339). In both cases symptoms have to be not better explained by something else e.g. PTSD.I didn't know "depersonalization" was a stand-alone disorder.
Γεια σας, εννοείται να μην ψάχνουμε την ακριβή διάγνωση;πάρα να λύσουμε τα συμπτώματα που βγαίνουν, άσχετα με ποια διαταραχή συνδέονται;..Βασικά νομίζω έχω πάμπολλα σύνδρομα, διότι έχω πάμπολλα τραύματα,όποτε αυτό σκέφτηκα να πράξω,να σταματήσω να ψάχνω την ταμπέλα του. κάθε ένα,και να δω πως θα λύσω ένα,άσχετα που ανήκει.. Νιώθω ότι έχουν γίνει ένα κουβάρι οι διαταραχές μου ..Οι θεραπευτές λαμβάνουν επίσης υπόψη τη βέλτιστη εκτίμηση στη διάγνωση. Θα πρέπει να επικεντρώνουν τον χρόνο τους στο να βοηθούν τους ανθρώπους και όχι να τους βάζουν ταμπέλες, κάτι που ειλικρινά δεν μπορούν να πουν με 100% ακρίβεια, επειδή η ψυχική υγεία είναι ένα παιχνίδι βέλτιστης εκτίμησης.
Απλά, ξεχάστε την ταμπέλα και κοιτάξτε το πρόβλημα και τις λύσεις του. Όλα τα άλλα είναι απλώς θόρυβος.
Θα μπορούσατε μήπως να μου αναφέρετε κάποια συμπτώματα που έχει αυτή η διαταραχή,της αποπροσωποποίησης;Δεν ήξερα ότι η «αποπροσωποποίηση» ήταν μια αυτόνομη διαταραχή. Νόμιζα ότι ήταν ένα ψυχολογικό σύμπτωμα με ρίζες στις πολιτισμικές πρακτικές. Σε πολιτισμικό επίπεδο, το μεγαλύτερο μέρος του ακαδημαϊκού/πολιτικού κόσμου βασίζεται στην αποπροσωποποίηση. Αποπροσωποποιούμαστε κάθε φορά που προσπαθούμε να δούμε μια άλλη οπτική γωνία. Στην ψυχολογία, η αποπροσωποποίηση είναι ένα εργαλείο αντιμετώπισης που μας βοηθά να επεξεργαστούμε το τραύμα κ.λπ.
Απλώς σκέφτομαι... στην ψυχοθεραπεία μου του 20ού αιώνα, περιγράφηκε ως κάτι καλό που φτάνει σε καταστροφικά άκρα.